Selasa, 29 November 2011

~Kejarlah Apa Yang Kau Rasa Benar!~


Kejarlah Apa Yang Kau Rasa Benar!

Andai kau yakin perjuangan dan pengorbanan mu benar, maka teruskan dan teguhkan pendirian!

Jangan pernah goyah apabila sahabatmu mulai berpaling apabila mempercayai kebenaran tidak lagi berpihak padamu..

Sepanjang laluan perjuangan itu, akan ada yang berpihak padamu, yang membangkangmu, dan ada yang seperti lalang, mengikutimu namun tidak bermakna menyokongmu. Dan mereka yang diatas pagar kononnya, memerhati dan terus memerhatikanmu.

Apabila perjuanganmu berhasil, berbondong-bondong insan datang padamu lalu mengaku dikaulah teman terbaiknya. Lumrah duniawi hidup hanya indah bilamana kau diatas, jika kau jatuh, kau hanya dipijak tanpa ihsan manusiawi. Jadi beringatlah kau, jangan pernah takbur akan kejayaanmu..

Kau akan rasa bahagia bilamana ada yang datang lalu mengungkapkan, "Kau memang seorang yang berani", "Tidak gentar sama sekali!", dan berbagai lagi kawad tahniah yang dikau terima. Namun diwaktu begini jika dikau tidak bijak menilai kawan, maka nantikanlah hari kejatuhanmu..

Justeru itu, dikau perlu sentiasa berhati-hati. Hidup ini tiada indah tanpa perjuangan. Perjuanganmu adalah perjuangan mencari sebuah kebenaran. Apabila matlamat sudah dicapai, tolehlah sedikit kebawah dan lihat susah payah mu untuk naik keatas. Supaya nanti kau akan hargai setiap penat jerih yang kau korbankan. Namun jangan pernah kau sangka, perjuangmu telah berakhir!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...