Isnin, 21 Mac 2011

~Sajak Pertamaku~ Ku Temui Cinta Ini


Ku Temui Cinta Ini

Kasih,
Sebelum mengenalimu,
Aku tidak tahu apa yang aku tiada.

Hidupku umpama seorang musafir,
Tiada tempat yang hendak dituju,

Lalu kau ajari aku makna sebuah kehidupan,
Dan telah kau peringatkan,
Dalam perkongsian sekeping hati,
Memberi lebih baik dari menerima.

Kasih,
Sebelum mengenalimu,
Aku tidak kenal erti bahagia.

Aku bersendirian,
Menjalani hidup ini,
Sunyi aku meredah onak duri yang menjalar.

Tapi hadirmu membawa semangat,
menghapus luka yang berdarah pada diriku,
Dikau dewi terindah pernah ku miliki,'
Tidak akan ku lepas walau sekali.

Tuhan telah menganugerahkan,
Dikau untuk hadir dalam hidupku,
Bersama huluran salam,
Telah ku sambut dengan senyum mesra.

Dikau telah berjanji,
Untuk berdua menghadapi segalanya,
Melayari sebuah perjalanan suci,
Yang pengakhirannya sebuah kebahagiaan.

Sayang,
Terima kasih buat segalanya.


Iskandar Zulqarnain
Asrama Putera SMK Sultan Abdullah
Februari 2008
11.25 malam

Sajak pertama untuk cinta pertamaku, hakikatnya ia hanya kekal dalam kenanganku~ :'(



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...